Pirmkār vēlos izteikt visdziļāko līdzjūtību šajā traģēdijā cietušajiem, bojā gājušo cilvēku tuviniekiem, un šajā nelaimē iesaistītajiem cilvēkiem.
Kāpēc sabruka Maxima lielveikala jumts? Jautājums uz kuru tiks un jau tiek meklēta atbilde.
Pētot fotogrāfijas portālā www.tvnet.lv, mans, kā sertificēta būvnieka viedoklis ir šāds.
No konstruktīvā viedokļa raugoties.
Jumts balstījās uz kolonnām uz kurām nostiprinātas metāla kopnes, (vienkāršākā valodā to varētu devēt arī par siju) kuras savukārt nosegtas ar pārseguma dobumotajiem paneļiem.
Vēl viena fotogrāfija, pēc kuras var spriest kāda bija jumta nesošā konstrukcija.
Lūk redzama kopnes puse un tās savienošanas princips. Lai gan fotogrāfijā redzama tikai augšējā savienojuma vieta, bet visdrīzāk ka apakšējās savienojuma vietas mezgls ir līdzīgs un šķiet ka tās ir skrūves.
Iespējams tā pati kopnes puse pirms izcelšanas no gruvešiem.
Fotogrāfiju avots: portāls TVNET.
Pēc šajās fotogrāfijās redzamās informācijas, es teiktu ka nav izturējis kopnes apakšējais savienojums.
Diemžēl šo savienojumu fotogrāfijās neatradu, tāpēc nezinu vai ir deformējies metāls kopnes apakšējā savienojuma vietā un nevaru neko apgalvot, bet domāju ka tās ir skrūves kuras nav izturējušas slodzes.
Ja man būtu jānosaka šīs traģēdijas iemesli es sāktu ar kopņu savienojuma mezga un to savienojošo skrūvju izpēti.
1. Vai projektā šim mezglam paredzētās skrūves tiešām bija ar pietiekamu noturību?
2. Kādas skrūves tika pielietotas šī mezgla izbūvei?
3. Vai būvniecības darbu veikšanai uz jumta izmantoto būvmateriālu radītās slodzes pārsniedza projektā paredzētās maksimālās slodzes?
4. Vai projektā tika ievērtētas šīs būvdarbu veikšanas slodzes?
Vēl viens jautājums ir par šī projekta sadalījumu kārtās.
Ministru kabineta noteikumos Nr.112 Vispārīgie būvnoteikumi 4. punkā minēts
Būves kārta - būvprojektā noteikta būves daļa, ko var pieņemt ekspluatācijā neatkarīgi no citām būves daļām.
Nekādā gadījumā nedrīkst pieļaut ka šo traģēdiju noraksta uz kaut kādiem force majeure apstākļiem! Lasīju versiju par zemes anomālijām tieši šajā Zolitūdes rajonā un ka satiksmes radītās vibrācijas esot rezonējušas ar ēkas vibrācijām. Manuprāt tas neiztur nekādu kritiku, pulksten 18:00 Priedaines un Jūrkalnes ielas krustojums ir vairāk sastrēgums nekā satiksmes kustība. Kāpēc tad nav sabrukušas padomju laikā celtās daudzstāvu kārbas, kuras atrodas tikai pārdesmit metru attālumā no notikumu vietas? Tātad mēs nevis progresējam, bet gluži otrādi regresējam savā attīstībā un zināšanās?!
Muļķības! Nepieļausim ka mūs muļķo!
Nevajag asiņu, atriebības un grēkāžu, bet objektīvu lietas apstākļu un tās cēloņu noskaidrošanu, kas novedis pie šīs traģēdijas, lai novērstu trūkumus un nepilnības sistēmā kas pieļāva šo traģēdiju.
Pie mums pasūtītājus visbiežāk visvairāk interesē interjers un eksterjers, bet būtiskās lietas bieži vien tiek palaistas garām.
Kāda tagad nozīme šī traģiski sagruvušā ēku kompleksa izskatam?
Video no You Tube ko izdevies uzņemt BBC. Versija par kopņu sagrūšanu tikai nostiprinās.
Kāpēc sabruka Maxima lielveikala jumts? Jautājums uz kuru tiks un jau tiek meklēta atbilde.
Pētot fotogrāfijas portālā www.tvnet.lv, mans, kā sertificēta būvnieka viedoklis ir šāds.
No konstruktīvā viedokļa raugoties.
Jumts balstījās uz kolonnām uz kurām nostiprinātas metāla kopnes, (vienkāršākā valodā to varētu devēt arī par siju) kuras savukārt nosegtas ar pārseguma dobumotajiem paneļiem.
Cik var spriest pēc šis fotogrāfijas, kolonnas savu darbu ir izpildījušas jo nav redzamas to deformācijas. Savukārt kopnes ir sadalījušās tieši uz pusēm.
Šajā fotogrāfijā redzams ka kopnes, pareizāk sakot, to puses pašas par sevi nav deformējušās, bet ir itkā burtiski pārlūzušas uz pusēm kā pārgrieztas. Attēla labajā apakšējā stūrī var redzēt kopni kura atrodas savā iebūves vietā. Ar bultiņu un aplīti norādīta kopņu savienošanas vieta.
Ar sarkanajām vertikālajām līnijām izcelta kolonna, bet horizontālajām un slīpajām kopne.
Zilās uz leju vērstās bultiņas rāda slodzi ko rada paneļi un visa masa kas atrodas virs tiem.
Rozā bultiņas norāda uz slodzēm kādas ir jāuzņem kopnei savienojuma punktos.
Augšējā daļā kopne tiek spiesta kopā, bet apakšējā tās daļā tā tiek stiepta.
Ar dzelteno bultiņu norādīta kritiskākā kopnes vieta.
Lūk redzama kopnes puse un tās savienošanas princips. Lai gan fotogrāfijā redzama tikai augšējā savienojuma vieta, bet visdrīzāk ka apakšējās savienojuma vietas mezgls ir līdzīgs un šķiet ka tās ir skrūves.
Iespējams tā pati kopnes puse pirms izcelšanas no gruvešiem.
Fotogrāfiju avots: portāls TVNET.
Pēc šajās fotogrāfijās redzamās informācijas, es teiktu ka nav izturējis kopnes apakšējais savienojums.
Diemžēl šo savienojumu fotogrāfijās neatradu, tāpēc nezinu vai ir deformējies metāls kopnes apakšējā savienojuma vietā un nevaru neko apgalvot, bet domāju ka tās ir skrūves kuras nav izturējušas slodzes.
Ja man būtu jānosaka šīs traģēdijas iemesli es sāktu ar kopņu savienojuma mezga un to savienojošo skrūvju izpēti.
1. Vai projektā šim mezglam paredzētās skrūves tiešām bija ar pietiekamu noturību?
2. Kādas skrūves tika pielietotas šī mezgla izbūvei?
3. Vai būvniecības darbu veikšanai uz jumta izmantoto būvmateriālu radītās slodzes pārsniedza projektā paredzētās maksimālās slodzes?
4. Vai projektā tika ievērtētas šīs būvdarbu veikšanas slodzes?
Vēl viens jautājums ir par šī projekta sadalījumu kārtās.
Ministru kabineta noteikumos Nr.112 Vispārīgie būvnoteikumi 4. punkā minēts
Būves kārta - būvprojektā noteikta būves daļa, ko var pieņemt ekspluatācijā neatkarīgi no citām būves daļām.
Manuprāt šāds kārtu sadalījums kā šajā objektā, pēc būtības ir pretrunā ar būvnoteikumiem.
Jautājums šādu būves kārtu apstiprinātājiem: Cik neatkarīga var būt būvniecības kārta ēkā uz kuras vēlāk plānots veikt tik vērienīgus būvdarbus?
Protams ka juristi visdrīzāk teiks ka pēc burta viss ir likumīgi.
Ja tā, tad šis punkts ir noteikti jāmaina tā, lai nākamās būvniecības kārtas būvdarbi nekādā veidā nevarētu radīt kādu apdraudējumu iepriekšējās, ekspluatācijā nodotās, kārtas lietotājiem.
Iemesli kāpēc objekts tika sadalīts šādās kārtās katram ir skaidri.
Divu gadu laikā telpu nomnieki ir samaksājuši lielu daļu līdzekļu kurus plānots izlietot būvprojekta tālākajā realizācijā. Alkatība!
Kopš padomju laikiem esam pieraduši jebkādā iespējamā veidā pretoties noteikumu, likumu un dažādām valsts varas prasībām. Laiks pamosties un apjaust ka mūsu vara ir mūsu rokās. Kā jau tas ir rakstīts satversmē.
Ja drošības sistēma ziņo ka jāpamet ēka, tad tā arī jādara. Nevajag izlikties esam gudrākiem par citiem.
Noteikti jāmaina un jāpastiprina arī noteikumi un instrukcijas kas attiecas uz atbildīgo personu rīcību šādās situācijās.
Par visu šo domājot pārņem dusmas.
Ar kuru vietu cilvēki domā darot savu darbu?
Vai tiešām tikai un vienīgi par savu pašlabumu?
Šausmina arī lielais bojā gājušo glābēju skaits! Saprotams ka vīri centās darīt visu to labāko, bet ko darīt viņu ģimenēm.
Šādā gadījumā pa priekšu būtu jāiet būvniekam vai vismaz cilvēkam kurš orientējas būvkonstrukcijās un spēj novērtēt radušās situācijas nopietnību un bīstamību. Saprotu, ka līdz šim liktenis mūs ir pasargājis no šāda mēroga traģēdijām, un mūsu pieredze ir pielīdzināma nullei, bet jautājums, ko dara atbildīgo dienestu pārstāvji pieredzes apmaiņas braucienos uz citām valstīm?
Ar kuru vietu cilvēki domā darot savu darbu?
Vai tiešām tikai un vienīgi par savu pašlabumu?
Šausmina arī lielais bojā gājušo glābēju skaits! Saprotams ka vīri centās darīt visu to labāko, bet ko darīt viņu ģimenēm.
Šādā gadījumā pa priekšu būtu jāiet būvniekam vai vismaz cilvēkam kurš orientējas būvkonstrukcijās un spēj novērtēt radušās situācijas nopietnību un bīstamību. Saprotu, ka līdz šim liktenis mūs ir pasargājis no šāda mēroga traģēdijām, un mūsu pieredze ir pielīdzināma nullei, bet jautājums, ko dara atbildīgo dienestu pārstāvji pieredzes apmaiņas braucienos uz citām valstīm?
Ja matemātiski mēginām salīdzināt šīs traģēdijas apmērus proporcionāli iedzīvotāju skaitam ar citām valstīm tad, ASV tie būtu vairāk kā 8000 ..........
Šo aprēķinu veicu tikai ar mērķi pievērst uzmanību šī notikuma nozīmīgumam.
Tā ēka ar visu dzīvojamo māju ir jānojauc neskatoties uz ieguldīto līdzekļu apjomu un jāierīko piemiņas vieta bojā gājušajiem.
Ja ASV 11.09. notikumi motivē amerikāņus cīņai ar terorismu. Tad lai šī traģēdija motivē latvijiešus cīņai ar nolaidību, bezatbildību, savtīgumu un korupciju.
Nekādā gadījumā nedrīkst pieļaut ka šo traģēdiju noraksta uz kaut kādiem force majeure apstākļiem! Lasīju versiju par zemes anomālijām tieši šajā Zolitūdes rajonā un ka satiksmes radītās vibrācijas esot rezonējušas ar ēkas vibrācijām. Manuprāt tas neiztur nekādu kritiku, pulksten 18:00 Priedaines un Jūrkalnes ielas krustojums ir vairāk sastrēgums nekā satiksmes kustība. Kāpēc tad nav sabrukušas padomju laikā celtās daudzstāvu kārbas, kuras atrodas tikai pārdesmit metru attālumā no notikumu vietas? Tātad mēs nevis progresējam, bet gluži otrādi regresējam savā attīstībā un zināšanās?!
Muļķības! Nepieļausim ka mūs muļķo!
Nevajag asiņu, atriebības un grēkāžu, bet objektīvu lietas apstākļu un tās cēloņu noskaidrošanu, kas novedis pie šīs traģēdijas, lai novērstu trūkumus un nepilnības sistēmā kas pieļāva šo traģēdiju.
Pie mums pasūtītājus visbiežāk visvairāk interesē interjers un eksterjers, bet būtiskās lietas bieži vien tiek palaistas garām.
Kāda tagad nozīme šī traģiski sagruvušā ēku kompleksa izskatam?
Labi ka tur neviens vairs nebija apakšā!!!
Lūk provizoriskā analīze kuru veicis Somijas pārstāvis. http://g2.nh.ee/images/pix/maxima-choping-center-collapse-analysis-67149538.pdf
Vai nepieciešams piesaistīt ārvalstu ekspertus.
Lūk provizoriskā analīze kuru veicis Somijas pārstāvis. http://g2.nh.ee/images/pix/maxima-choping-center-collapse-analysis-67149538.pdf
Vai nepieciešams piesaistīt ārvalstu ekspertus.
Spalgais troksnis, par ko teica 1 aculiecinieks, bija skrūve, kura aizgāja pensijā. Tādas konstrukcijas ir jābūvē savādāk, un ne jau ar skrūvēm. Drīz jau no bleķa sakniedēs un brīnīsies ka netur. Galnais ka tik kaukāds Perdeļu Kabineta normatīvos tas ir atļauts.
AtbildētDzēstnu pipec, pasa svarigakaja vieta saskruvet ar 6 skruvitem.
AtbildētDzēstviengabala sijas jau nevareja uzlikt:(
sadas sijas tiesam vareja noturet tikai sniegu, nevis piesucinatu akmeni ar udeni.
Līdzjūtība cietušo piederīgajiem. Pilnīgi piekrītu šeit rakstītajam. Kaut neesmu specialists, man pašam jau bija izveidojies šāds viedoklis skatoties uz bildēm, kuras publicētas internetā. Paldies!
AtbildētDzēstEsmu kosnstruktors... mūsu domas sakrīt. Mani nobiedēja Straumes teksts par atvieglināto zemi uz jumta??? Neliek mierā doma, vai ir ņemta vērā aprēķina slodzē tilpumsvars ūdens piesātinātā vidē.
AtbildētDzēst2)Tā ir masīvā tipa kopne, vai konstrukcijas mezgli ir apskatīti deformētā aprēķina shēmā. Pie max slodžu pielikšanas, nelabas aizdomas, ka tur arī tās skrūves var aizlidot. Jo vieglo kopņu profili atļauj deformācijas, bet masīvo kopņu profili nedeformējas un itkā mezgls kuram būtu jāstrādā tīrā stiepē (skrūves piemērām) vairs nestrādā visas skrūvju rindas vienādā spriegumā, bet apakšējās parspriegojas. Tādejādi patrūkst apakšējas rinda un tā uz augšu visas pārējās, radot momentālu kosntrukcijas sabrukumu
Es, būdams cilvēks bez izglītības šajā jomā, nonācu pie līdzīga secinājuma par konstrukcijām.
AtbildētDzēstPlus:
1) Vai te nevajadzēja likt konstrukcijas bez savienojuma pa vidu?
2) vai apakšējai daļai nevajadzēja būt līdz kolonai, jo šeit bija paredzētas lielas slodzes?
Es ar brīnijos, ka savienojuma vietas nebalstās uz kādām kolonnām. Man kā neprofesionālim tas radīja izbrīnu....
DzēstTātad no šī varam secināt ka minimums sabiedriski nozīmīgām būvēm ir nepieciešams veikt papildus būvprojekta ekspertīzi. Un nedrīkst paļauties uz viena arhitektu biroja garantijām. Mani kā būvnieku visu laiku ir tracinājuši tie līdz galam nenostrādātie nepilnīgie projekti.
AtbildētDzēstNedrīkst tā būt, ka daudzu mezglu risinājumus atstāj būvnieku ziņā ar domu ka atrisināsim procesa gaitā. Būvniekam paņemot projektu nevajadzētu rasties jautājumiem, par projekta realizāciju, viņam ir jāņem projekts un bez šaubām un novēršanās pie citiem jautājumiem tas jārealizē. Diemžēl bieži vien projekts ir viss viens liels jautājums. Atkal kā visbiežāk tam visam par pamatu ir finansējuma apjoms un tiekšanās pēc peļņas.
lai ari kadas skruves izmantoja "8.8 10.2 13.0",
AtbildētDzēstpec bildem spriezot metinat klat gan nevajadzeja(ta vismaz bildes izskatas)
jo nav atstajusas caurumus tuksus.
trukstot vinam vajadzeja aizlidod, bet, varbut tas bija "projekta inzeniertehniskais lidojums!!!" lai nepazuud:(:(:(
Sveiki!
AtbildētDzēstMan ir jautājums, vai tu varētu, lūdzu, minēt kā piemērus ar līdzīgām ēkām, kur varētu būt risks, ka kaut kas varētu sabrukt? ...tīri no paša novērojumiem?
Ir dzirdētas baumas par Prismu Grostonas ielā, Stockmann, un attiecīgi Forum Cinemas, Alfas stāvvietas u.c., ka arī tur ir diezgan ''vaļīgas'' konstrukcijas!Kāds būtu tavs komentārs par šo?
Paldies!
Es ar baumas dzirdēju par Jelgavas Pasāžu, par AirBaltic lidmašīnām un Tallink kuģi. Visur spēlē nauda un nekur netiek ievērota cilvēku drošība...
Dzēstte var palasīties kā tika celta šī maxima
AtbildētDzēsthttps://docs.google.com/document/d/1svl_VBLp6tqyhdsAX9U3gNW26OuSxgF_4syc-g-2scE/preview?pli=1&sle=true#heading=h.du22cu65fb49
Arī es esmu būvinženieris, kas projektē konstrukcijas. Pilnībā pievienojos autora secinājumiem. Vēl mani mulsina fakts, ka nav nekur redzamas telpiskās saites starp kopnēm. Varbūt pieejamās fotogrāfijās nav redzamas, bet izskatās, ka nav. Par tām slodzēm, videomateriālā redzams, ka jumta platība sabrukšanas brīdī nav nokrauta ar neatbilstoša smaguma būvmateriāliem. Tātad, nekādas liekas slodzes. Bet nav taču sniega, nav cilvēku uz jumta. Tātad nav jumts noslogots ar pieļaujamām slodzēm. Bet bruka. Loģiski, kopnes nav konstruētas atbilstošas, vai arī nav izbūvētas atbilstošas. Līdzjūtība visiem cietušajiem.
AtbildētDzēstNu re, Tas kas redzams video, nerāda pirmo iegruvumu. Tas kas ir redzams ir jau pabeigtais labiekārtošanas apjoms. Liekas ka pirmā iegruva daļa, kura vēl nebija noslogota. Vai neliekas, ka tur par iemeslu varētu būt uzkrauti materiāli darbu pabeigšanai ? Kad daļa jumta jau bija iegruvusi, jumta konstrukcija jau vairs nedarbojās paredzētajā konstruktīvajā shēmā un turpināja sagrūt. Vajadzētu aptaujāt strādājošos un piegādātājus vai īsi pirms nogruvuma objektā netika ievests lielāks materiālu apjoms (brģis utt.) un nokrauts uz jumta. Tas ka kopnes ir trūkušas vājākajā vietā - savienojumā ir tikai loģiski, bet pamatā ir konstrukciju pārslogojums.
DzēstLabs raksts. Vienīgi neliela piezīme - Patika, ka autors mudina cilvēkus pamosties un skatīties taisnībai acīs, tieši tapēc vēlos pakoriģēt, ka ASV traģēdija bija pašu ASV elites roku darbs, kuru veiksmīgi norakstija uz musulmaņiem. Tas saucās "False Flag" ,jeb Viltus Karogs http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag
AtbildētDzēstTie nedaudzie, kas jau ir pamodušies, zin, ka dvīņu "nojaukšana" bija elites sazvērestība, jo tos vajadzēja nojaukt, bet oficiālā nojaukšanas versija izmaksātu gada ASV budžetu, jo dvīņu konstrukcijas sastāvā bija vēzi izraisošas vielas(kā izrādijās pēc nelaime notika),,,var teikt tas pats scenārijs kas latvijā, tikai daudz ciniskāk - t.i. ar iepriekšēju nodomu. Kā vienā, tā otrā gadijumā tā ir pašu valstu vadītāju izdarīta slepkavība.
Rekur var apskatīties foto no veikala būvniecības darbiem... spriediet paši -
AtbildētDzēsthttp://www.draugiem.lv/user/259800/blog/?p=11049944
Kapec tad vinjas arii tik vienkarshi atdalijas no tam kolonnaam ?
AtbildētDzēsthttp://img585.imageshack.us/img585/1548/hhtu.png
Apskatiet, lūdzu, šo te! Jums kā profesionālim varētu būt jau tālāks viedoklis
AtbildētDzēsthttp://www.draugiem.lv/user/259800/blog/?p=11049944
Liecinieki minēja, ka esot ūdens lijis iekšā. Nevar būt, ka ēka projektēta ar oļiem uz jumta, pēc tam pārprojektēta uz ar jumta dārzu? Pārrēķināja slodzes, der, bet nepadomāja, ka drenāža oļiem un melnzemei ir dažāda. Viss aizsērēja un izveidojās baseins.
AtbildētDzēst"nu pipec, pasa svarigakaja vieta saskruvet ar 6 skruvitem.
AtbildētDzēstviengabala sijas jau nevareja uzlikt:("
Ne jau skaits ir svarīgs. Boeinga lidmašīnām spāri turas uz divām skrūvēm.
Lidmašīnām ir 1!!! spārns, uz kura tiek uzmontēts viss pārējāis.
DzēstNo kolonām tās atdalījās tik pat viegli cik viegli ar naglu velkamo lauzni - kazaskāju izvilkt lielu naglu.
AtbildētDzēstNevis blakus esošās ielas rezonansēšana, bet gan, padomājiet, ja uz jumta taisa bruģētu taciņu... parasti pirms bruģēšanas apakšējais grants vai smilšu slānis tiek noblietēts, lai pēc pirmajām pastaigām bruģis nesašķobītos un neaizpeldētu kur nu kurais. Arī neesmu nekāda speciāliste, bet šķiet, ka pāris dienu cītīga blietēšana un bruģa kraušana būs atstājusi savu iespaidu uz kopējo situāciju.
AtbildētDzēstTāpat, patiesībā jautājums, vai apzaļumošanas firma Gartens nav pielāvusi kļūdas jumta hidroizolācijā un noteikās? Jo pēc izdzīvojušā brita sacītā, kopā ar jumtu ir gāzies pamatīgs apjoms ūdens, un vairākas dienas pirms tam nemitīgi lija. Iespējams šis lietus ūdens ir sakrājies uz jumta, jo tam nav bijis kur notecēt, attiecīgi radījis vēl papildus svaru. Apzaļumošanas firma Galantus, kas ir Gartens konkurenti, līdzīgu kļūdu pieļāva kādā citā objektā, tiesa, tur tas viss beidzās vienīgi ar applūdušu autostāvvietu.
Mans viedoklis bija - konstruktori neņēma vērā sausa augsnes substrāta (~300-400 kr/m3) masas atšķirību no SLAPJA augsnes substrāta masas (1500-1600 kg/m3). Pirmajā dienā pavīdēja frāze - "Uz jumta tikai izmantots ATVIEGLOTAIS substrāts" - tas netieši norāda, ka kāds ir sapratis savu vainu !
AtbildētDzēstSausais substrāts tika uzklāts, bet ārā ir lietus, ir paaugstināts mitrums, substrāta masa pieauga 3-4 reizes - un tad tas notika !
Savukārt par sijām varu teikt sekojošo - jā, video ir redzams, ka lūzums notiek tieši pa savienojuma līniju. Sanāk, ka desmitiem tonnu paneļu (+ jumta dārzs)balstījās uz 6 skrūvēm !!! A skrūves nu nekādi nevarēja būt lielākas par M30 - jo lielākas vienkārši nav iespējams nopirkt !
Savukār, būdams pats metālists, par profiliem varu pateikt to, ka tie tiek ražoti un piegādāti 11,8 metru garumā. Bet ja projektētājs ir ieprojektējis laidumus precīzi 12 metri, tad loģiski - nācās savienot ! Tikai nesaprotu, kāpēc profili tika saskrūvēti, nevis sametināti ?!
Šāda tipa kopnes kādas tur tika iebūvētas max der tikai viegla tipa jumtam (rannila) vai sndvidža paneļiem + slodze sniegs un komunikācijas, nesaprotu cik lieliem ideotiem ir jābūt projetētājiem lai uz tāda tipa konstrukcijas atļautu būvēt kautkādu dārzu ar bruģa celiņiem utt.
DzēstViss dziļākā līdzjūtība cietušajiem......
Skrūves ir mana sākotnējā versija. Būvējot telferi man bija izvēle likt melnās skrūves, kuru komplekts man izmaksāja ~300 Ls, jeb parastās "spīdīgās" attiecīgi ~25 Ls. Drošības dēļ nebiju skops. Arī man ir interesanti uzzināt ar kādām skrūvēm bija saskrūvēts tas veikals. Turklāt vai projektā bija norādīts kādas skrūves izmantot. Pieļauju, ka uz to apjomu skrūvēs vien varēja kārtīgu summu ietaupīt.
AtbildētDzēstна видео третьего обрушения, как и на фото первого-второго, чётко видно, что крыша ломалась посередине пролетов. в точке соединения половинок несущих балок.
AtbildētDzēstкак и зачем несущие балки делать из половинок я не пойму никогда и понимать не собираюсь. мне похуй. виноват конструктор-пректировщик этих металлических ферм. все остальные нарушения и неблагоприятные природные явления и человеческая вездесущая тупость - вторичны. и не являлись причиной трагедии, а только усугубили ее.
Vai oļu blietēšanā gadījuma neizmantoja vibroblieti? Tādas mikrovibrācijas arī varētu radīt papildus stresu skrūvēm, tad milzīgā slodze, ūdens daudzums... traģēdija.
AtbildētDzēst...vēl viena lieta,kāda mārrutka pēc sijām apakšējā mala ir īsāka par augšējo un galos veido apm.45 grādu leņķī brīvu vietu,kur tai sijai lūzt,,,ja būtu garāka,veidotos papildus atbalsts pret kolonnu un uz skrūvēm slodze būtu n-tās reizes mazāka,,,un lai iebruktu to siju būtu jāsaliec.....
AtbildētDzēstŠo Tev nevajadzēja rakstīt. Palasi profenes 1. kursa mācību grāmatu par nesošajām konstrukcijām, - sijas un fermas
Dzēstātri sarēķinot "uz salvetes" man sanāk vismaz 27 kiloņūtonu izturība uz statisku stiepi katrai skrūvei. (m12 zems oglekļa sastāvs) gandrīz vairāk prasās domāt par tiem mezgliem, kur sija piestiprināta kolonai,
AtbildētDzēst...trešais nogruvums lieliski parādija:krakšķis,plīst skrūves,,,un sijas sadalās,bet gali paliek uz kolonnām... !
DzēstVis saprotams un jau zināms ka šīs ēkas ir būvētas tā ka nekā. Bleķis vien ir un ar skrūvēm turās, bet nekas jau nebūtu noticis vel gadiem ja tur kāds gudrs arhitekts nebūtu iedomājies uz tādas šaubīgas konstrukcijas jumta uzbūvēt bērnu laukumiņu ar bruģu utt. Atbildīgam ir jābūt idejas autoram un to kas to laukumu rīko uz jumta nepārbaudot vai tas jumts vispār to var izturēt.
AtbildētDzēstArhitekts tur varēja paredzēt da vienalga ko - kaut vai sporta manēžu. Atbildīgais ir konstruktors, kurš pēc arhitekta sniegtā uzdevuma veic aprēķinus, lai konstrukcija spētu noturēt arhitekta domu lidojumu....
DzēstArhitekts ir tikai mākslinieks, par viņa fantāziju realizāciju atbild pārējo sadaļu projektētāji....
Uz kādu epastu tev bildi aizsūtīt ar kopņu apakšējo stiprinājumu?
AtbildētDzēstRunājot par citām līdzīgām ēkām kurā pastāvētu sagrūšanas riski. Pirmkārt šis ir Latvijas mērogiem visai individuāls projekts. Neesmu dzirdējis par kaut ko līdzīgu. Par citiem lielveikaliem, spriediet paši. Pērnā gada Liepājas Depo. Konstrukcijas bija rēķinātas vienai sniega slodzei bet uzkrājās cita.
AtbildētDzēstPaldies par rakstu. Pilnīgi piekrītu versijai, pat vairāk - pats uzrakstīju līdzīgu tekstu (krievu valodā), pat daļa no bildēm no tā paša avota" kā autoram. Domāju publicēt bet tagad laikām to nedarīšu.
AtbildētDzēstTe komentāros prasija, kāpēc taisa fermas no daļām - to dara transportēšanas nolūkos. Kad ferma pārsniedz gabarītu, to dala īsākās sekcijās.
Starp citu, bieži tos savienojumus apmetina pēc saskrūvēšanas. Ja projektants to paredzēja bet tas netika izpildīts, tad vainīgais ir būvuzraugs ar kolēģi autoruzraugu...
Vajag rakstīt un lūdzu publicējiet, jo pa to ir jārunā visas valodās, jo tas skar mūs visus
DzēstNoteikti publicējiet arī savu rakstu
DzēstPaldies par uzticēšanos, tomēr neuzskatu sevi par tik kompetentu ekspertu, lai sniegtu galējo slēdzienu. Kā jau rakstīju, ceru ka tiks veikta objektīva izmeklēšana un tā rezultēsies ar darbībām kuras līdzēs izvairīties no līdzīgiem notikumiem nākotnē!
AtbildētDzēstAutors pozicionē sevi kā būvnieku, bet raksta kā kāda klaču bāba vai sēņu vecis no soliņa pie lauku bodītes, kuram arī pie visa vainīga valdība (korupcija, likumi, deputāti).
AtbildētDzēstDomaju, ka japarbauda ari visas citas maxima veikalu telpas, atbildigie ir tie kas maksaa par projektu. Iespejams ka lietuviesu skopums te ir bijis tiesi pie vainas.
AtbildētDzēstMaxima bija telpu irnieks. Ko var smirdēt visu laiku par maximu un arhitektiem. Pirms izsaka šādus viedokļus, derētu painteresēties kas ar ko un kāpēc nodarbojās.
Dzēstpublic.monitorings.lv ir raksts par objektu tā nodošanas brīdī, kurā Staņislavs Kumpiņš "Re un Re" projektu vadītājs stāsta kā pirms objekta būves daudzu mēnešu garumā pamazām tika nolaisti gruntsūdeņi, mērīta apkārtējo māju pamatu sēšanās. Pēc tam bija problēmas ar pamatu hidroizolāciju, tā netika kvalitatīvi ierīkota.
AtbildētDzēstVai nevarētu būt arī tā, ka sakarā ar grunsūdeņu līmeņa celšanos rudenī, tika radīts spiediens uz pamatiem, kas tos deformēja un savukārt radīja papildus slodzi uz jumta konstrukcijām, kuras tik tiešām bija ierīkotas pareizi un atbilstoši un arī ziemas dārza izbūves process noticis atbilstoši? tas nozīmē tikai vienu- vainīgā atkal nebūs. Anomālijas un rezonējošas vibrācijas...
Manuprāt šādiem faktoriem ir jābūt ierēķinātiem ar lieku rezervi!
Dzēstbet tu taču pats raksti: "Pēc tam bija problēmas ar pamatu hidroizolāciju, tā netika kvalitatīvi ierīkota. " tad kā minimums ir viens vainīgais kas ir nepareizi veicis pamatu hidroizolāciju un visi pārējie kas ir to darbu pieņēmuši un turpinājuši būvēt.
DzēstŠo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.
AtbildētDzēstHei, pasaulee daudz ko savelk ar skruuveem, esmu straadaajis pie daudziem projektiem! Bet ne jau skruuves pie vainas, bet plaanosana un aghitekta plaani! Skruuves ir viens no stipraakajies savienosanas veidiem, bet ja savienojums nepareizajaa vietaa, tad jebkurss savienojums neizturees!
AtbildētDzēstKāpēc tik maz tiek pieminēts ugunsgrēks 2011.g. augustā? Vai tad tas nevarēja sabojāt konstrukcijas, mazināt skrūvju stiprību un visa jumta peļaujamo noslodzi?
AtbildētDzēstKāpēc reti kur būvniecības analīzē tiek ņemts vērā ugunsgrēks objektā 2011.g. augustā? Vai tad tā rezultātā nevarēja deformēties stiprinājumi, skrūves un mazināties pieļaujamā jumta noslodze?
AtbildētDzēstRaiti, kā es varu iegūt tavus kontaktus. Esmu arī inženieris un labprāt gribētu šo visu ar tevi apspriest kuluāros.
AtbildētDzēstОбсуждаемые фермы не были причиной катастрофы и рухнули после второго обрушения, простояв час после первого удара. Если же посмотреть снимок снятый после первого обрушения, то видно, что виноваты короткие крайние фермы консоли, у которых лопнули верхние болты, не выдержав нагрузки.
AtbildētDzēstRaiti, esmu gatavs padalīties ar saviem secinājumiem, redzējumiem utt. kā es tevi varu noķert rokā, jo tas, ko gribu apspriest ir tieši saistīts ar inženieru lietām - teor. meh. mat. pret un gala rezultātā pats Huka kungs pa vidu!!!
AtbildētDzēstKādi ir tavi kontakti? Neesmu gatavs apspriest lietas iekš komentāriem, jo citiem tā var likties kā Ķīnas ābece :). Kā piemēram - lieces spriegumi, slodzes veidi - mainīgās, pastāvīgās, slodžu modifikācijas faktori atkarībā no slodzes darbības ilguma, robežstāvokļi, elastības moduļi, inerces moments, pretestības moments, elementu stingums - EI, kur E ir elastības modulis un I ir inerces moments, es varu turpināt gari un plaši!!??
AtbildētDzēstIerosinu veidot neatkarīgu ekspertu grupu, kā rezultātā varētu veikt tehniskās analīzes, diskusijas izvirzīt secinājumus, un nepieciešamības gadījumā sagatavot oficiālu atskaiti, lai varētu noskaidrot patiesību!! Tamdēļ ierosinu pasludināt oficiālu e-pastu vai citu saziņas iespēju, lai visi Latvijas labākie inženieri varētu sapulcēties!!! Raiti, lūdzu, noorganizē jaunu ekspertu e-pastu, kur katrs var iesūtīt savas tehniskās analīzes!!!
AtbildētDzēstKā tas var būt, ka (burtiski traktējot mūsu MK noteikumus) neviena nepiederoša persona nedrīkst atrasties būvlaukumā, bet šajā gadījumā "nepiederošās personas" atradās ZEM BŪVLAUKUMA!!!???
AtbildētDzēstadvokāts Aldis Gobzems: "(...) es vēlējos populārā valodā paskaidrot, ka atbildīgās personas nav jāmeklē gadiem ilgstošās ekspertīzēs, tās ir acīmredzamas jau šobrīd. Tikai jābūt drosmīgiem to pateikt skaļi."
AtbildētDzēsthttp://g2.nh.ee/images/pix/maxima-choping-center-collapse-analysis-67149538.pdf
AtbildētDzēstneatkarīgā eksperta slēdziens
Līdzjūtība boja gajuso gimenem, cietusajiem un visiem kurus skarusi sii tragedija. Pareizak sakot ta ir - MASU SLEPKAVĪBA BEZ IEPRIEKŠĒJĀ NODOMA!!! Tatad attiecīgs pants. Ceru ka šeit nespēlēs nauda, bet taisnīga tiesa!!!
AtbildētDzēstapakšēja kopnes daļā vidū turās kopā ar 4 skrūvēm (turējās), noteikti pēc aprēķiniem vaidzēja turēties, bet loģiski padomājot tā ir kopnes stieptā daļa, cik skrūvēm jābūt spēcīgām lai izturētu tāda spēka pleca pielikto slodzi?!?!
AtbildētDzēstlaigan kopnes apakšējā daļa kā tāda strādā lai mazinātu spriegumus augšējajā švelerī, bet arī tas ir saskrūvēts ar skrūvēm.
nekad nēsu sapratis kapēc jāliek projektā kopnes ar vājinājumu tās vidū.
Bet vel vairāk man patika betona paneļi kuros nav pat armatūra, tiaki pītās metāla stieples, kurām pat nav šķērsvirziena rievas, kas strādātu pret izraušanos šajā gadījumā pie sabrukuma, vai normālos apstāķoļos mazinātu lieci
taa ir kad panjem kkadus dzerajus un labak nemaksajot ielikt naudu kabataa nevis samaksaat labiem meistariem...pidari
AtbildētDzēstVarbūt mans komentārs kādam šeit liksies nevietā, bet saskatu zināmas paralēles…
AtbildētDzēstPēdējā laikā katastrofāli pazeminās metālizstrādājumu kvalitāte – gan dažādām skrūvēm, metāla detaļām, metālapstrādes instrumentiem…
Pirms kāda gada iegādājos mūra skrūves, desmitnieces ar seškantu galvu uz 14. Zinātāji sapratīs. Pirmā ieskrūvējās normāli, otrajai kādus piecus milimetrus pirms beigām – galva nost! Nākošā pārtrūka jau ap pusi…vēl nākošajai pietrūka kāda trešdaļa, kad galva atdalījās no skrūves… Piektā ieskrūvējās normāli, sestajai – atkal galva nost! Aiznesu visu atpakaļ uz veikalu, pārdevēja atdeva naudu un ieteica pameklēt citus veikalus, es neesot pirmais ar tādām pretenzijām. Pat vēl nosauca pāris bodes, kurās arī labāk nepirkt šo preci, jo tur esot no tās pašas „brāķa” partijas…
Pagājušajā nedēļā izgatavoju nelielu detaļu no dzelzs. Vajadzēja gan apvirpot, gan caurumus saurbt, gan vītnes iegriezt. Šī mazā darbiņa laikā trīs reizes salūza urbji, un pusceļā ielūza vītņurbis… man ir gandrīz četrdesmit gadu pieredze metālapstrādes darbos, bet ko tādu sastopu pirmo reizi… Pie tam šie instrumenti it kā tiekot izgatavoti kādā Vācijas firmā un Latvijā ievesti metālapstrādes uzņēmumu apgādei…
Nerunāšu par „Depo” tirgotajiem ķīniešu metāla urbjiem, kuru spirāles urbšanas laikā vispār izgriežas uz otru pusi, par urbjiem, kuru griezošās šķautnes var vīlēt ar parastajām vīlītēm…. Tā varētu uzskaitīt vēl un vēl…
Vīri, tie kas mēģina spriest par esošās kopnes funkciju un tajā esošajām piepūlēm, no manas puses būtu lūgums runāt pareizā terminoloģijā! Nav nekādi švelleri, bet gan kopnes augšjosla vai apakšjosla. Šī kopne bija ar stieptiem balsta atgāžņiem!!! Ieteikums ir nelietot nevis "celtnieku" terminus, bet pareizos (starptautiski atzītos).
AtbildētDzēstte bija links uz somu eksperta tā teikt slēdzienu.
AtbildētDzēsthttp://g2.nh.ee/images/pix/maxima-choping-center-collapse-analysis-67149538.pdf
izlasiet viņa conclusions pirmo punktu. mazliet sarkasma vai nejaušības?
Liels paldies par Jūsu profesionālo informāciju. Dzīvoju tur pat blakus, bet pašlaik neesmu Latvijā, un viss kas noticis ļoti, ļoti sāp. Gribējās uzzināt kas tiešām un kāpēc ir noticis.
AtbildētDzēstNav jau pirmā reize kad maximai jumts iebrūk-http://www.tvnet.lv/zinas/tava_balss/306047-veikala_iegrust_griesti_bet_pardotava_turpina_darboties
AtbildētDzēstTik tiko pat kasti rādija interviju ar to bārdaino būvinženieri (baigais nazis). Viņš apstiprināja augstākminēto versiju. kaut kas ar bultām + kāds faktors, kas izraisīja parslodzi.
AtbildētDzēstJa taisnības NEBUS iesaku Lūdzu būsim vienoti un Dosimies uz valdības namu, protestos un gāzisim kaut valdību! Bet taisnībai jābūt! Saprotu ka tas vairs mums zudušās dvēseles vairs neatgriezt. Bet viņu piemiņai lai glābtu citus! Ar skumjām, bēdām skatos kā var aiziet amatā un SANĀK KA TU NEESI PAR NEKO ATBILDĪGS! i
AtbildētDzēstIR TEICIENS AR LIELU VARU IR LIELA ATBILDĪBA!
p.s. (mūžigai piemiņai izdzisušajām dvēselēm, dziļi sirdī jūs nekad neaizmirst, un lūdzu lai jums debesīs smaidam nekad neizdzist)
klau, tas tur britu pilots , kas izglābās, un aŗi citi liecinieki stāstīja par lielu ūdens daudzumu, kas gāzās pāri.darbinieki ar stastot, ka tur vienmēr vis pludoja. btv, ja ugunsdetektoram uzlej udeni, tas nostrādā.
AtbildētDzēstsagruva pirmā daļa kas bija tieši uz malas...tāda sasjūta, ka pajoliņi uz jumta ir ar to kūdru un smilti aizsituši ciet kaut kaadu drenāžu...un lietus ūdens ir krājies uz jumta. tas ir reāli?
Video - vai tur nemēģināja novietot konteineri pilnu ar būvgružiem, tādā veidā izraisot 3 nogruvumu?
AtbildētDzēstNo malas verojot ka vienkarss cilveks, lasot Jusu atzinumus, man liekas ka viens no galvenam kludam bija nepareizo skruvju lietosana - skruves kuras bija lietotas neatbilda ne vinu pasu konstrukcijas kvalitatei (pazeminatu metala sastavdalu) ne ari projektam - tas ir nepareizaa skruve nepareizam projektam. Lidzigs scenario ka Titanic kugim, kuru skruves bija pazeminatu nepiedienigu metalu konstrukcijas, kuras nespeja udens spiedienu parvaret, neizshaujoties no savam vietinam - ievietotas lai kuga ipasnieks varetu ietaupit naudu. Cik lidzigas shis gleznas! Naudas karums, nerekinojoties ar iespejamam avarijam un dzivibu pazaudesanu, ir vestures ritejumaa biezi redzets. Cilveka raksturs nemainas. Diemzel.
AtbildētDzēstMan ari ieduras acis ka jumts bija plakans - nodomaju - Ta tachu ir Riga - ziemaa sniegs, biezs pie tam, cik nelogiski buvet celtni ar plakanu jumtu - kur bija arhitektam prats?? Un tad domat veidot darzu uz jumta ar visu to zemi un betona gaiteni?? Trakums. Nu protams ka lietus pataisitu visu zemi smagaku. Un udens notekas aizserejushas! Fui.
Es ceru ka netikai bus stingri noteikumi un parbaudisana pie katras jaunbuves, bet ari naks likums ka Latvija nevar buvet plakanus jumtus ziemas klimata del, ka jumtiem jabut ka
"A" burtam staviem, ka jau tas celtnes kuras turpat vai 800 gadus vel stav.
Paldies par Jusu rakstu un visiem kas te domas dalijusi.
Gribetu piebilst ka nokrisnu daudzums no pirmdienas lidz piekdienai sastadija 85 mililitri bet no ceturdienas uz piekdienu 45mililitri.
AtbildētDzēstJa un ta smilsu kaudze uz jumta sver aptuveni 1 tonu uz 2m2 bet savukart projektetajs televizija teica ka uz 1m2 pielaujama papildus slodze ir 350 kg tatad parslodze uz 2m2 sastada 300 kg .
Piebilde. Apriekini aptuveni
Vaina ir jauzkrauj (jo uzņemties jau nezņmas un neuzņemsies neviens) RE&RE vadībai, būvuzraugiem un maximas galvām. Un nevajag te visu pārrēķināt uz konstruktoriem, apsargiem un mirušajiem kasieriem, kuri izpildīja priekšniecības norādījumus. Domāju ka lielākā daļa riskēdami ar atlaišanu un iespējams nekur citur darba neatrašanu piekrita vadības cenu mazināšanai. Protams arī tas nav morāli pieļaujami, bet nafig tad ir vadība, kas skaitās tik ATBILDĪGOS amatos un kad notiek x-stunda tad vainīgi visi padotie.
AtbildētDzēstPar Jumtu man ir secinājums tāds, ka lai ko Arhitekts bija paredzējis tur, kaut vai tiešām sporta manēžu... Tam Jumtam tas būtu jātur. un nekādi smilšu maisi vai ūdens to nesagāza (varbūt bija katalizātors) - tas projekts tak bija paredzēts izturēt sniega kārtu un varbūt pat jaungada sagaidīšanā pūli ar cilvēkiem virs tā! 1500 kg uz kvadrātmetru (loģiski ar rezervi) tak tur varētu būt vieglo autosāvvieta! Acīm redzama taupība, kas nākusi no augšas + sasteigtie termiņi - arī no augšas! protams ka sēdēs tie kas lika parakstus, un protams ka - taisnība! Ņefig kā speciālistam piekrist būvēt zelta pili par latu. Bet arī Resnajiem vēderiem - pasūtītājiem ir jāliek saprast, ka par NEDRĪKST prasīt brīnumus par sviestmaizi.
Dzives nezeliba: kad pietiekami daudz (kas ir pietiekami daudz??) cilveki mirst tragiskos apstaklos, tad tikkai valdiba saraujas un pilsonu spiesta paarstraadaa likumus. Jaatceras ka parasti demokratiskaas valstis tieshi pilsoni iecel to valdibu. Un ari pilsoni ir tie kuri apgaz to valdibu. Skat Francijas un Krievijas revoluciju. Skat latviesu barikades. Taakaa es nedzivoju Latvijaa sobrid es nezinu cik daudz korupcijas tieshi sastav jusu valdibaa un vai ir pat iespejams panakt lai vainigaas galvas ripo??
AtbildētDzēst
AtbildētDzēstSavulaik esmu piedalījies dažu divslīpjumta angāru montāžā. Cik atceros pēc mums tika apmetinātas savienojuma vietas. Pieskaitot kopņu starpsavienojumus un krusteniskās saites - vairs nekas nekustās un nekur nevar ,aizbraukt, . Veidojas režģis,slodze izlīdzinās un skrūvju skaits/kvalitāte kļūst otršķirīgs.(vairāk vajadzīgas lai kopni dabūtu īstajā vietā).
Vai tika taupīts uz : pacēlāju, metinātāju un krāsotāju?
Atvainojiet- rakstu "celtnieciski" , nevis latīniski.
Es ar līdz tādam slēdzienam biju nonācis, apskatot 3. iegruvumu, un papētot kopnes un to ka metāla plāksnes nebija noplēstas, kas lika saprast, ka neizturēja skrūves.
AtbildētDzēstPēctam inženieris un aci sarēķināja ka uz tādu slodzi vajadzēja vismaz 10 skrūvs pa 30mm diametrā..
Lika vilties raidījums LNT un TV3 raidījumi... Vienīgais kaut cik kompetentais cilvēks, bija uzaicināts Celmiņš, lai gan arī viņam ir pa kādai profesionālai nepilnībai redzēta. Latvijā ir daudz kompetentu un neatkarīgu konstruktoru. Jo mūsu profesija saknē jau ir viena no vis atbildīgākajām vispār kāda vien var būt. Personīgās izmeklēšanas veic teju vai visa konstruktoru "ģilde". Somu inž. varējāt nerādīt, jo apgalvojumi un ieteikumi bija visai tendenciozi. Un sajūta mana radās tāda, ka nu tik atrasta autoritāte un visi vietējie neko nemāk un ir korumpēti. Komentāros sākumā jau ir atbilde "smagās kopnes deformētā aprēķina shēma", kas rada atšķirīgas piepules mezgla skrūvēs. To, ka soms tur teica, ka vidējas skrūves nestrādā es nepiekrītu. Gadījums ir specifisks. Bet to visu, lai pierāda ekspertīze. Visi tie ugunsgrēku un strādnieku baumas, jau ir no sērijas viena tante teica. Ar to šeit būs mazs sakars. Protams, vēl var būt nekvalitatīvas skrūves, bet tur jau būs skrūvju ražotāja atbildība, doma, ka montētājs būs ielicis mazākas stiprībās klases skrūves kā projektā paredzēts.... Nu to jau arī pārbaudīs, bet šaubos par tik rupju pārkāpumu. Redzēju reportāžu, kur nelaida objektā Lilitu Ozolu. Laidiet!!!! Kādreiz studēju pie šīs kundzes. Ja kāds ir nenopērkams un ar stingru mugurkaulu, turklāt milzīgas pieredzes un kompeteces apvienojums, kuru var redzēt pasaules līmeņa būvniecības zinātniskajās konferencēs, tad šī inženiere tāda ir. Arī es uzskatu, ka jābūt pieejamai tehniskajai dokumentācijai pilnīgi visiem izpēti veikt gribošajiem spēciālistiem!!!
AtbildētDzēstNeesmu būvnieks, bet no ekonomiskā viedokla skaidrs uz kopnēm ietaupīts labi...kapēc savienot virs kolonnas?, ja lētāk saskrūvēt, negriezhot kopni, vai nenovietojot papildus kolonnu :o
AtbildētDzēstМы проведем тщательную оценку причин обвала крыши здания, но пока у нас нет никаких оснований сомневаться в разработанной технической спецификации конструкции крыши. Нагрузка крыши, площадь которой была более 4000 м2, была определена как 1,5 тонны на 1 м2, то есть крыша способна выдержать намного больший вес, значительно превышающий вес торфяного субстрата и декоративного покрытия из гальки. Надо заметить, что здание уже два года в эксплуатации, и количество снега в зимние месяца значительно превышало вес торфяного покрытия», – отметил Иварс Сергетс, представитель бюро строительных конструкторов HND Grupa.
AtbildētDzēsthttp://www.bildites.lv/images/a4jqf073 6gnv6b319zqt. png
Теперь по порядку.
Поделил я крышу на 14 примерно частей
4000:14 = ~285кв. умножить на 1.5 тонны и того 427.5 тонн на мною нарисованный квадрат. Вес груженого самосвала ~22 тонны не меньше. То есть вы хотите сказать что на мною нарисованный квадрат можно смело ставить почти 20 груженых самосвалов. Да полная это х...я Южный мост такую проверку и то не проходил. А вы еще гоните про мешки на крыше. Вот теперь точно известно на что разщитывали, а как соединили балки. Немного опять поматиматил ИМХО
Картинка в середине ссылка, уберите пробел
Не надежная конструкция ферм (kopnes latviski)очевидна. Почему только верхние горизонтальные балки лежали на колоннах ?
AtbildētDzēstВыглядят несерьезно для заявленной нагрузки : больше 200 тонн (5 боевых танков) мог якобы нести каждый конец балки !
Итак, фермы не обяэательно лопнули посередине в месте соединения двух половин - так они могли развалиться и при падении от удара о пол.
А еще плследней каплей на перегруженную недорасчитанную крышу могла стать .... вытяжная пожарная вентиляция ! Мог автоматически включться такой вентилятор предназначенный для удаления из помещений угарного газа и других продуктов сгорания а жалюзи притока воздуха не открыться. Такие вентиляторы мощные и способны создать негативное давление в 1 и более килопаскалей - а это дополнительные 100 кг на метр площади! Короче, могла произойти имплозия здания Максимы !
Jāapspriež nevis kā tas notika ,bet kāpēc?
AtbildētDzēstVispār jau pāris h pēc traģēdijas, kādas 2vas, pirms vēl kāds par tām kopnēm ieburkšķējās, jau man ĻOTI nepatika tās sijas kad skatījos bildes..jo kautkā neloģiski, likt stiķētās sijas un tam vēl pa virsu melnzemi, vēl jo vairāk-kas piesūcinātas ar ūdeni! Nemaz nerunāsim jau par sniegu!
AtbildētDzēstSveiki visi, mani ir izkrāpuši tik daudzi uzņēmumi, kuri ir apgalvojuši, ka ir reāli aizdevēji, bet visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka viņi nav tādi, kādi viņi ir. Kamēr mans draugs nav iepazīstinājis mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru sazinājos, un veiksmīgi ieguvu aizdevumu no viņiem tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties, sazināties ar viņiem pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
AtbildētDzēstWhatsapp +447883183014